Handelsbetingelser

Du kan naturligvis altid bytte dine varer, som du har købt hos VeloWear. Du har 30 dages fortrydelses- og ombytningsret, fra den dag du modtog varerne, men vi er sjældent krakilske med datoen, så længen varen er ubrugt og i original emballage.

Du har også ombytningsret, selvom det drejer sig om udsalgsvarer, såfremt vi har varen på lager i butikken. Varer skal returneres i samme stand og mængde og i samme originale emballage, som de er blevet modtaget. Du har naturligvis ret til at prøve en jakke, trøje eller vest, men derudover skal varen være ubrugt og intakt. Det gælder både varer som skal byttes, og varer som ønskes refunderet. Det letter ekspeditionen, hvis du sammen med returvarerne vedlægger kopi af fakturaen med

  • Ordrenummer
  • Hvilken størrelse, farve eller lignende (ved ombytning)
  • Evt. ny leveringsadresse (f.eks. hvis du har fået varen som gave)

Du skal selv afholde de omkostninger, som er forbundet med returnering af varerne. Er der tale om en ombytning, afholder vi omkostningerne ved at sende den nye vare til dig. Ved fortrudt køb returnerer vi varens pris, ikke evt. forsendelsesgebyr.

Du skal ALTID bruge VeloWears returportal på Shipmondo, da vi med den altid bliver notificeret, når du sender noget retur, og derfor ikke overser en vare der er returneret.

Adressen du skal returnere til er:

VeloWear Cycle Club
Rømøvej 3
4060 Kirke Såby

Tilbagebetaling sker hurtigst muligt, efter at vi har modtaget varen retur og kontrolleret at den lever op til betingelserne for, at returretten kan udnyttes. Bemærk at der kan gå op til 7-8 arbejdsdage, inden vi overfører penge til din konto. Endvidere går der typisk 1-2 hverdage fra vi har lavet en overførsel til denne er synlig på din konto.

Reklamation
Du har 2 års reklamationsret på alle varer bestilt hos VelowearCycleclub.dk. Reklamationsretten indebærer, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet. Det er dog en forudsætning, at det f.eks. ikke er fejlagtig brug af produktet, slitage eller lignende, som har ført til fejl og mangler.

Ved reklamation bedes du i første omgang kontakte os pr. telefon eller e-mail med henblik på en vurdering af om den defekte vare skal repareres, ombyttes eller om du kan tilbydes en hel eller delvis refusion af købssummen.

Husk at gemme den faktura som kommer sammen med dine varer – den gælder som garantibevis.

Vi dækker fragtomkostninger til producent/distributør, men ikke omkostningerne i forbindelse med at levere varen retur til os.

Betalinger
Vi modtager almindelig Dankort, Mastercard samt mobilepay som betaling på hjemmesiden. Derudover kan du bruge mobilepay i forretningen på 80839.
Betalinger på bestillinger på hjemmesiden, hæves først når vi fremsender varen.

Leveringstid
Alle varer som er på lager sendes næste hverdag med enten GLS eller Dao. Alternativt kan man vælge Butiks afhentning, og komme og hente dem i forretningen.